En els últims anys hem anat incorporant noves informacions públiques al web municipal, on ja s’hi pot consultar el Catàleg de Serveis de l’Ajuntament, el Pla d’Acció anual i el Seguiment dels projectes de millora. Ho hem incorporat d’acord amb la voluntat compartida amb tots els grups municipals per tal que l’Ajuntament de Mataró superi l’obligació legal definida per la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Ara, a tota aquesta informació disponible n’hi sumem una altra: la Memòria de Gestió 2017, un document que posa a l’abast de la ciutadania la informació sobre les diferents àrees en què s’estructura l’Ajuntament, els serveis que s’hi aixopluguen i l’organigrama, recursos, missions i accions que duen a terme cadascun d’ells.
Així doncs, les memòries de gestió, a més a més de significar un pas més cap a la transparència i un avenç en aquesta voluntat de facilitar l’accés a la informació pública a la ciutadania, són una eina de seguiment que permet sistematitzar la informació per assolir els resultats desitjats, prendre decisions estratègiques i, en definitiva, millorar la gestió de les actuacions que desenvolupa l’Ajuntament a través dels diferents serveis.
David Bote Paz / Alcalde de Mataró
La Memòria de Gestió és un document tècnic que descriu aspectes significatius i d'interès de les accions desenvolupades a l’administració pública. És, per tant, una eina molt significativa en la fase d’avaluació del procés de gestió, basat en el cicle de millora contínua.
Les principals finalitats d’aquest instrument són:
Les Memòries de Gestió que ara es publiquen contenen 4 blocs d’informació referida a l’any 2017 per a cada Servei municipal: